2016. október 11., kedd

London - A lakberendező szemével

Az alcím lehetne az is, mi fér bele két teljes napba, ha Londonba utazol. :) Szóval, mint ígértem, itt a londoni beszámoló képekben. Nem volt könnyű több mint 1200 fotó közül kiválasztani néhányat, -ez van, ha először utazom valahova- amit még végignéz az ember, de annyi szépet fotóztam (jó, egy kicsit fanatikus vagyok), és szeretném megmutatni Nektek. Szóval szeptemberben egy péntek este érkeztem, a szombat-vasárnap teljesen Londoné volt, majd hétfőn indultunk a barátnőimmel Szicíliába, mely a következő bejegyzés témája lesz.
Először is, amit feltétlenül meg kell nézned, természetesen a Buckingham-palota, amely Erzsébet királynő otthona. Ha lehet, csípd el az őrségváltást, nekünk ezt csak a második nap sikerült megnéznünk.

Tudjátok, imádom az építészetet, a történelmi helyeket, mindenhol fotózom az épületeket és inspirálódom. Nézzétek meg, milyen nagyszerű például ez a bejárati ajtó! :)

Utunkat első nap végig gyalog tettük meg, rengeteg km-t magunk mögött hagyva... Az uralkodó rezidenciája után első célpontunk a Westminsteri apátság és palota volt, amelyet 1512-es és 1834-es tűzvész után újjáépítettek, gótikus stílusban.

Ehhez tartozik az óratorony, amely London legfőbb jelképe, a Big Ben.

És persze a másik, a London Eye.

És hát ezek a csodálatos és harmonikus képet alkotó utcák! Volt, ahol perceken keresztül teljesen egyforma épületek mellett sétáltunk, és volt, hogy hipermodern üvegépületek mellett a régi házak kontrasztja alkotta meg a londoni eklektikát. Összességében a londoni építészet a sok újjáépítés miatt nem egységes (tűzvészek, második világháborús bombázások). De csodálatos!

A kiadó lakások nem a legolcsóbbak.

Érdekes, hogy a szuterén lakásokat is ízlésesen újítják fel, melyekhez a másik oldalon kert is tartozik.

Érdemes felmászni a Primeose Hill-re, arra a természetes kilátóra, ahonnan látni lehet a várost. Ez a domb a Regent's Park mellett található. De természetesen a parkon is végigsétáltunk.

A Madame Tussauds múzeum, amelyet idő hiányában legközelebb fogok belül is megnézni.

Landmark London Hotel, hírességek kedvence.

És az egyik kevenc épületem, egy utcányi hosszúságban; hát nem csodálatos lenne ebben a házban élni? :)

A Hyde Park végigsétálása után következett a Kensington Gardens és a Kensington Palota, ami ma is Katalin és Vilmos otthona.

És másnap újra nekivágtunk a citynek, a Victorián keresztül a Buckingham-palotához, és most tényleg láthattuk az őrségváltást. A legjobban az tetszett, amikor meghallgathattam a Skyfallt a zenekar feldolgozásában. :)

A Trafalgar tér, a helyiek találkozóhelye.

Régi épületek sora, majd az utca végén egy üvegházba fut a tekintet. Csodás :)

És a British Múzeum. Kívül.

És belül. Sajnos ezt sem tudtuk végignézni, ez külön napos program.

A bár mennyezeti stukkókkal és vörös tapétával, ahol elfogyaszottuk a csajokkal a Sunday Roastunkat.

Szt. Pál-székesegyház, fantasztikus és hatalmas épületegyüttes, ez Európa ötödik legnagyobb temploma.

Ezután jött a The Monument, (Az Emlékmű), amely az 1666-os tűzvésznek állít emléket a 61 méteres magasságával. Csigalépcsőjén keresztül nem volt könnyű feljutni a tetejébe, de megérte a fáradtság: gyönyörű volt fentről a kilátás!

És persze kihagyhatatlan a hatalmas Tower bridge, amely 1886 és 1894 között épült.

Hazafele még megnéztük a Piccadilly Circust, London rendkívül mozgalmas és nyüzsgő pontját, amely az óriási reklámfelületeiről (is) híres.

És ne hagyjátok ki a bárokat, a Sohot, legalább egy helyre üljetek be! ;)

És ez a fotó már hétfőn készült, a reptéren. Folyt. köv, innen irány Szicília! :)
Tetszett a bejegyzés? Köszönöm, hogy megosztod a barátaiddal is! :)